woensdag 20 maart 2013

Beauty No Buy Week

Heej,

deze week had ik een BNBW (Beauty No Buy Week). Dat houd in dat ik de hele week niks mag kopen. En dan voornamelijk op het gebied van beauty. En ik kan je vertellen: Het was nog behoorlijk lastig!!
bron

De nagellakjes van Catrice zouden namelijk allemaal uit het assortiment gaan en dus voor € 1,- in de voordeelbakken komen te liggen, er waren allemaal leuke acties bij de Kruidvat en het was gewoon heel moeilijk!!
Maar ik heb me weten in te houden!! Ik heb zelfs een aanbod van een vriendin af moeten slaan om niet mee het dorp in te gaan!!
Al met al raad ik het jullie zeker aan om een keertje te proberen. Doe dit bijvoorbeeld als je een week ervoor heel veel geld uitgegeven hebt (zoals bij mij het geval was) en spreek dan met jezelf af dat je die week erop geen enkele winkel binnenloopt.



Maar hoe doe je dat dan??

Ik hoor je al denken: "Maar hoe doe ik dat dan?". Ik geef je wat tips!

1. Ten eerste is het belangrijk dat je een doel voor ogen hebt. Las dus niet zo'n week in voor de lol. Niet dat dat niet mag hoor, maar je kwelt jezelf alleen maar.



2. Als je de hele week geen beauty gerelateerde dingen hebt gekocht, mag je jezelf best belonen. Koop bijvoorbeeld de eerste dag dat je weer flink los mag gaan bij drogisterijen iets wat je al heel lang wou hebben, maar wat er steeds niet van kwam. Zo heb je ook iets om naar uit te kijken.


3. KOM NIET IN DE BUURT VAN JE FAVORIETE WINKELS!!!!!!!! Dit is de gevarenzone!! Zo zie je bijvoorbeeld iets heel leuks in de winkel liggen/staan als je erlangs loopt, maar je mag het niet kopen!! Niks is een erger gevoel dan dat!! Doe dit jezelf dus niet aan!!


4. Als je dan écht zonodig een nieuwe shampoo nodig hebt, koop hem dan in de supermarkt. Meestal hebben ze daar wel een schap met allemaal verzorgingsproducten. Maar laat jezelf niet verder verleiden!! Loop gewoon op dan schap af, pak een willekeurige shampoo, doe heb in je kar/mandje en loop vervolgens verder. Ga niet kijken wat er verder in het schap staat, want je komt al gauw met veel te veel terug.



5. Stel, je koopt wekelijks voor 10-20 euro aan make-up. En je vind het een beetje een 'eng' idee dat je straks een hele week niks meer mag kopen. Spreek dan om te beginnen met jezelf af dat je budget voor die week 'slechts' € 5,- is. Neem dat geld gewoon contant mee naar de winkel en laat bankpassen en cadeaukaarten thuis. Als je een beetje aan dit 'systeem' gewend bent, kun je altijd nog een héle week NIKS kopen.



Ik hoop dat jullie wat aan dit artikel gehad hebben!!

Laat in de comments achter of jij weleens een BNB week hebt ingelast voor jezelf. Vertel ook waarom!!

xxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten