maandag 16 september 2013

Verschil maskers die hard worden en die zacht blijven

Heej,
 
zoals je waarschijnlijk al wel weet zijn er ontzéttend veel verschillende soorten maskers!! Zoveel dat je soms door de maskers het schap niet meer ziet. Je hebt maskers die opdrogen en maskers die gewoon zacht blijven. Je hebt maskers voor een onzuivere huid, een droge huid, een vette huid, een vochtarme huid, een gevoelige huid en ga zo maar door!! Ik ga jullie vandaag het verschil uitleggen tussen maskers die opdrogen en maskers die zacht blijven en welke het beste geschikt is voor jou huid.



Laten we beginnen met maskers die hard worden. Deze maskers drogen op en sluiten je huid als het ware tijdelijk af van de buitenlucht. Hierdoor stimuleer je de bloedsomloop wat erg goed is voor je huid. Er stroomt meer bloed door je huid en als je het masker eraf gehaald hebt en een crème opsmeert wordt dit veel sneller en beter opgenomen door de huid. 

 
Er zijn super veel maskers die hard worden en dus is er voor elk huidtype wel een hard wordend masker. Als je een hele droge huid hebt raad ik je niet aan om een masker voor de vette huid te nemen. Dit masker is namelijk niet voedend genoeg voor jou huidtype. Heb je een (extreem) gevoelige huid?? Let dan heel goed op als je een masker koopt. Neem er het liefst eentje die speciaal voor de gevoelige huid is. Neem je er namelijk een voor de droge of vette huid (of welk huidtype dan ook), dan kan dit slecht uitpakken op jou huid. Dit geld ook als je een ander huidtype hebt: neem áltijd een masker wat op jou huidtype aansluit!! Zo voorkom je een hoop ellende. Het hoeft niet altijd zo te zijn dat je huid verkeerd reageert op een masker wat eigenlijk voor een ander huidtype bedoeld is hoor. Dat verschilt weer per persoon. 
 


 
Zachte maskers worden (vanzelfsprekend) niet hard. Eigenlijk smeer je gewoon een crème op je huid die extreem voedend is. Dr. van der Hoog maskers vind ik zelf heel fijn. Ik doe wel 2x met één zakje. Op de achterkant staat altijd wel dat je een dikke laag op moet smeren, maar de bovenste laag masker trekt dan niet in je huid. Je kan dat dan beter in het zakje laten en een andere keer gebruiken. Want dat bovenste laagje doet toch niks voor je huid.
 
 
Het is verstandig om elke week een masker aan te brengen. Als je namelijk maar 1x per maand een masker aanbrengt krijg je natuurlijk niet echt resultaat. Je moet echt regelmatig een masker opdoen voordat je het beloofde effect krijgt wat een masker beloofd. 
 
Ik hoop dat ik jullie kennis met die informatieve artikel iets heb bijgespijkerd. Als jij nog iets aan te vullen of aan te merken hebt op dit artikel, dan hoor ik dat graag!! Ik weet namelijk ook niet alles, en ik kan best een foutje gemaakt hebben.
 
xxx Sanne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten