zondag 11 augustus 2013

Puistjes

Heej,
 
vandaag wil ik het over iets hebben waar iedereen al weleens last van heeft gehad: Puistjes. Die verschrikkelijke pukkels op je  gezicht waar soms ook nog een witte kop opkomt!! Vandaag geef ik antwoord op een aantal vragen over puistjes.
 
 
Laten we beginnen met de vraag: Wat is een puistje nu precies? Een puistje ontstaat doordat een haarzakje of porie verstopt raakt. Dit komt door overmatige talgproductie. Talg is een soort vet wat er ook voor zorgt dat je haar vet wordt. Ikzelf heb dit vooral op mijn voorhoofd. Door dat vet gaan poriën (ja, ook op je voorhoofd zitten poriën, overal eigenlijk) verstoppen en uiteindelijk ontsteken. Het gevolg is een met pus gevuld bultje op je gezicht wat men ook wel een puist(je) noemt.




Maar wat kun je nou aan puistjes doen?? Om te beginnen is het heel belangrijk om je gezicht minimaal 1 keer en het liefst gewoon 2 keer per dat te reinigen. Doe dit 's ochtends en 's avonds en als je het 1 keer per dag dat doet, dan gewoon alleen 's avonds. Want in de nacht is je huid actiever en hersteld het zich makkelijker en sneller. Dan is het wel fijn als je huid wat extra voeding heeft.

Hoe reinig je je huid het beste?? Dat is een vaak gestelde vraag. Zelf reinig ik mijn huid door wat reinigingslotion op een watje te doen en mijn huid daarmee af te nemen. Vervolgens smeer ik een crème op. Het maakt niet uit of je dag- of nachtcrème gebruikt. In dit artikel leg ik uit waarom dat niks uitmaakt.

Als je je huid wat uitgebreider wilt reinigen kun je bijvoorbeeld een facewash gebruiken. Die van Essence vind ik erg fijn. Ik gebruik die af en toe als ik merk dat mijn huid aan een grondige reiniging toe is. Gebruik in ieder NOOIT geval zeep om je huid mee te reinigen. Dit maakt de huid vrij droog.


Hoe zit het bij mij? Zelf heb ik (nog) niet veel last van puistjes. Af en toe een paar hele kleine bultjes die neigen naar een puistje, maar ik smeer er dan een speciaal goedje op en dan trekt het heel snel weg!!


Mijn advies: Reinig je huid minimaal 1x per dag. Dit voorkomt verstoppingen in de huid. Als je geen zin/tijd/geld hebt om speciale producten te kopen is water ook goed om je huid mee te reinigen. Als je dan toch nog last hebt gekregen van puistjes: Niet aankomen!!! Kapot gekrabde puistjes geven lelijke littekentjes op je gezicht die je blijft zien. Gebruik producten van Clearasil of een ander merk om je puistjes te bestrijden.

Heb je verder nog vragen?? Mail me dan ilovenailpolish.info@gmail.com, of laat hieronder een comment achter. Er zijn vast wel meiden die een goed antwoord hebben of anders beantwoord ik je vraag wel!!

xxx Sanne



2 opmerkingen: